Intervju s dr. Veljkom Hajduković- Sretan sam da svojim iskustvom dajem doprinos.

Recenzije i prezentacija finih stvarčica, zanimljivosti

Intervju s dr. Veljkom Hajduković- Sretan sam da svojim iskustvom dajem doprinos.

Stomatolog dr. Veljko Hajduković, rođeni Riječanin, za nastavak svoje profesionalne karijere odabrao je Župu dubrovačku gdje radi u Dental Centru Župa.

Ovaj vrhunski stručnjak magistar je oralne patologije, a za Fine stvarčice kazao je nešto više o brojnim pacijentima, trendovima u stomatologiji i modernim uređajima koje imaju u Dental Centru Župa.

Možete li nam se ukratko predstaviti?

– Moje ime je Veljko Hajduković, rođen sam 1958. u Rijeci gdje sam i diplomirao dentalnu medicinu, a poslije obranio magistarski rad na stomatološkom fakultetu u Zagrebu.

Oženjen sam i otac jedne mlade pravnice i sina koji je apsolvent medicine u Padovi. Magistrirao sam na polju oralne patologije. To je bila želja koja se javila odmah nakon studentskih dana. Valjda je bilo teško otići s fakulteta na kojemu sam proveo najljepši period svoje mladosti.

Kako ste odabrali Župu dubrovačku za mjesto rada i života?

– Nakon dugog niza privatne prakse, ali i rada u bolničkom sustavu, kako vas godine stižu sve je teže stizati sve obaveze koje su u privatnoj praksi velikim dijelom i administrativne prirode.

Sada mi je puno lakše odraditi svoje radno vrijeme i ostatak dana imati manje intenzivan tempo.

Iz Dental Centra Župa stigao je upit za suradnjom i vrlo brzo smo našli zajednički jezik. Sretan sam da svojim iskustvom dajem doprinos.

Dental Centar Župa prošle je godine otvorio svoja vrata i vrlo brzo stekao mnoštvo pacijenata u relativno kratkom roku. Kako ste to uspjeli?

– Istina, imamo dosta pacijenata te je i meni ponekad teško vjerovati da je tek jedna godina iza nas.

Ne mogu dati u potpunosti jednostavan odgovor o našem uspjehu, ali ipak nekoliko stvari na kojima inzistiramo moraju dati rezultate prije ili poslije.

 Prije svega, nakon pregleda se napravi troškovnik u kojemu je cijena konačna i nema napuhavanja troškova na kraju priče.

Ako nešto i iskrsne mi to odradimo, ali za pacijenta cijena se nikada ne mijenja.

I to je sasvim normalan odnos s pacijentom, morate stajati iza troškovnika, a na pacijentu je da procjeni odgovara li mu ili ne.

Zatim, cijena bezmetalne keramike koja je dosta prihvatljiva, zasigurno ima zaslugu. Pacijent dobije i privremene zube na kojima odmah vidi oblik i veličinu budućih zuba te se sve može korigirati. Tako da zapravo sudjeluje u dizajnu budućih zuba, što je bitno bez obzira na dob pacijenta.

Također ponuda se radi za više materijala izrade pa pacijent nije prisiljen na ono što mu kažemo, već sam odabire koji mu materijal odgovara i po pitanju financija.

Jesu li mlađi pacijenti zahtjevniji po pitanju estetike?

– Nisu. Znam da je nevjerojatno, ali i stariji pacijenti sada žele vrhunsku estetiku, što je velika promjena u odnosu na nekih 15 do 20 godina prije.

Ja vjerujem da je to najvećim dijelom zbog društvenih medija.

Estetika je za pacijenta postala apsolutni imperativ, međutim doktor uvijek mora paziti i na funkciju cijelog stomatogenog sustava.

Srećom, stomatologija je zbilja napredovala pa se lako nađe kompromis.

Kada sam ja počinjao s radom nakon fakulteta o ovome nismo mogli ni sanjati.

Što vam je najveća promjena danas u odnosu na vaše početke?

– Digitalizacija naše struke nedvojbeno. Sve se izvodi puno lakše i elegantnije sada. Pacijent dođe i nakon brušenja zuba odmah dobiva privremene zube.

Nikako nije bez zuba i za svega par dana ima gotov rad u ustima, a većina ih očekuje višetjedne napore.

Svi su zadovoljni novim osmijehom jer nije kao prije da se to radi bez proba i da pacijent ne može sudjelovati u dizajnu.

Mi koristimo i dentalni skener pa je proces dodatno poboljšan.

Možete li pojasniti o čemu se zapravo radi?

– U nekoliko rečenica je vrlo teško navesti sve benefite koje on pruža – od detekcije karijesa do protetskih rehabilitacija.

Laički bismo mogli reći da je to nešto što uvelike ubrzava sam proces za pacijenta što znači da on manje vremena provodi u ordinaciji.

Preciznost rada je puno veća, nanometri su u pitanju. Zato nije potrebno čekati da rad “sjedne” u ustima.

Ipak, primijetili smo da su pacijenti najviše oduševljeni time što više nema neugodnih otisaka i nagona na povraćanje koji se često javlja zbog toga što dio otisne mase zna krenuti u grlo.

Dakle, skener je nešto što je zamijenilo klasične otiske?

– Da, sa skenerom samo ‘prošetate’ po ustima i na zaslonu računala javi se digitalni otisak koji je za svega nekoliko sekundi u laboratoriju.

Međutim, ne bih još rekao da je zamijenilo neugodne otiske jer zbog skupoće skenera još uvijek vrlo mali broj ordinacija može ponuditi takav način rada pacijentima.

Ipak nadam se da će kroz neko vrijeme to postati standardna procedura u stomatologiji.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

error

Uživate u stvarčicama? Podijelite s drugima!